شرکت مهاجرتی هومان ویزا

مشاوره و انجام امور مهاجرتی

شرکت مهاجرتی هومان ویزا

مشاوره و انجام امور مهاجرتی

دوره آوسبیلدونگ آلمان (کارآموزی) چیست؟

دوره آوسبیلدونگ آلمان (کارآموزی) چیست؟

مهاجرت به آلمان از طریق آوسبیلدونگ

آلمان یکی از صنعتی ترین و پیشرفته ترین کشورهای اروپایی است که از اقتصاد قدرتمندی برخوردار است، اما به دلیل کاهش رشد جمعیت، این کشور با مشکل تامین نیروی کار مواجه شده است، از این رو با جذب نیروی کار خارجی، کمبود نیروی کار خود را در بخش های مختلف صنعتی، پزشکی، پرستاری و غیره جبران می کند. به همین دلیل این کشور، مقصد بسیاری از مهاجران از سراسر دنیا خصوصا ایران است. طبق آمار حدود 319 هزار ایرانی در آلمان زندگی می کنند و این آمار نشان می دهد، بسیاری از ایرانیان برای مهاجرت، این کشور را به عنوان مقصد خود انتخاب می کنند.

کسانی که قصد مهاجرت کاری به آلمان را دارند باید ابتدا موفق به اخذ ویزای کاری آلمان شوند و برای اخذ ویزا می توانند از راه های مختلفی اقدام کنند. یکی از روش های مهاجرت کاری به آلمان آوسبیلدونگ یا همان دوره ی کارآموزی است.

آوسبیلدونگ آلمان این امکان را برای متقاضیان فراهم می کند که بدون داشتن تحصیلات دانشگاهی و با شرکت در دوره های کارآموزی و کسب مهارت و تخصص لازم اقدام به مهاجرت کاری نمایند و موفق به اخذ اقامت آلمان شوند.

برای آشنایی با بهترین روش های مهاجرت به آلمان با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

انواع آوسبیلدونگ آلمان

آوسبیلدونگ آلمان شامل دو نوع است:

آوسبیلدونگ آموزشی

در آوسبیلدونگ آموزشی مدت زمان تحصیل بیشتر از کار عملی است و در رشته های مختلفی ارائه می شود. در واقع در این نوع آوسبیدونگ به صورت آکادمیک به کارآموز آموزش هایی می دهد، همچنین آوسبیلدونگ آموزشی توسط مدارس دولتی و خصوصی مختلف ارائه می شود. در طول دوره آموزشی این نوع آوسبیلدونگ، کارآموز هفته ای 10 ساعت اجازه ی کار دارد. برای شرکت در دوره ی کارآموزی آوسبیلدونگ آموزشی، متقاضی باید در مدرسه یا کالج ثبت نام کند. هر چه نمرات و مهارت زبانی متقاضی بیشتر باشد احتمال پذیرفته شدن در این دوره ها نیز افزایش می یابد.

آوسبیلدونگ دوگانه (دوآله)

 آوسبیلدونگ دوگانه (دوآله) ترکیبی از آموزش تئوری و عملی است و این دوره ها سه سال و نیم یا چهار سال طول می کشد و در این روش، کارآموز دو یا سه روز در هفته در یک مدرسه ی فنی به صورت تئوری تحصیل می کنند و برای گذراندن دوره ی عملی آوسبیلدونگ دوگانه در یک شرکت یا کارخانه به کارآموزی مشغول می شوند و کارآموز در ازای کاری که در دوره ی عملی انجام می دهد حقوق دریافت می کند. امکان کار و دریافت حقوق در دوره ی کارآموزی یکی از مزایای آوسبیلدونگ است.

شرایط اخذ ویزای آوسبیلدونگ

متقاضیان برای شرکت در آوسبیلدونگ (دوره کارآموزی) باید ابتدا درخواست ویزای کارآموزی نمایند و برای اخذ ویزا باید شرایط زیر را داشته باشد:

* شرایط دریافت ویزای کارآموزی آلمان

* شرایط سن آوسبیلدونگ که حداقل سن برای درخواست ویزای کارآموزی 18 سال است و حداکثر سن 35 سال است و البته شرط سنی کارآموز بستگی به رشته ی مورد نظر دارد.

* تمکن مالی: اگر کارآموز در طول اخذ ویزای کارآموزی حقوق ندارد، هنگام درخواست ویزای کارآموزی، باید برای اثبات تمکن مالی مدارکی ارائه دهد.

* متقاضی باید مدرک زبان آلمانی حداقل در سطح B1 آلمانی را ارائه نماید. دوره ی کارآموزی به زبان آلمانی تدریس می شود، از این رو کارآموز باید به زبان آلمانی تسلط داشته باشد.

* بیمه درمانی تا شروع آوسبیلدونگ

اگر تصمیم داری از طریق کارآموزی به آلمان مهاجرت کنی، اما نمی دونی باید از کجا شروع کنی و نیاز به مشاوره داری، ما دریافت مشاوره و راهنمایی از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا را به شما معرفی می کنیم.

مراحل مهاجرت از طریق آوسبیلدونگ آلمان

شرکت ‌ها معمولا یک سال قبل از شروع دوره ی آوسبیلدونگ به جستجوی کارآموزان می پردازند، از این رو متقاضی باید از یک سال قبل اقدام نماید.

1- انتخاب محل آموزش حرفه ‌ای در شرکت یا کمپانی آلمانی

2- ارسال درخواست آوسبیلدونگ آلمان: درخواست باید به زبان آلمانی برای محل کارآموزی آوسبیلدونگ ارسال شود. درخواست شامل مدارک زیر است:

* CV (برنامه تحصیلی یا شغلی)

* انگیزه نامه و گواهینامه های ترجمه شده به زبان آلمانی است. متقاضی باید در انگیزه نامه دلیل انتخاب مدرسه و کارفرما را بیان کند.

* رزومه: رزومه باید مختصر و شامل اطلاعات تحصیلی دقیق، سوابق کاری و غیره باشد.

* گواهی دیپلم و مدرک تحصیلی که به آلمانی ترجمه شده باشد.

3- دریافت نامه رضایت ZAV از سوی کارفرما: ZAV یک مجوز کار است که به دارنده ی آن اجازه ی کار در آلمان را می دهد.

4- دریافت تاییدیه توسط آژانس کار فدرال آلمان( در صورت نیاز)

5- ارائه مدارک اثبات تمکن مالی متقاضی

6- اثبات اقامت در آلمان

اقامت کارآموز پس از پایان آوسبیلدونگ آلمان

پس از پایان آوسبیلدونگ آلمان و آموزش حرفه ای ،کارآموزان می توانند اقامت خود را برای یک سال تمدید کنند تا در این مدت شغل مناسبی پیدا کنند و پس از دو سال کار می توانند اقامت دائم آلمان را دریافت کنند.

در واقع آوسبیلدونگ آلمان یک روش برای مهاجرت و اخذ اقامت کشور آلمان است و متقاضی با گذراندن دوره کارآموزی (آوسبیلدونگ) در یک شرکت آلمانی علاوه بر یادگیری مهارت و تخصص و دریافت حقوق، می تواند اقامت آلمان را اخذ نماید.

اقامت بلند مدت با ویزای کارآموزی

اگر کارآموز 5 سال در آلمان اقامت داشته باشد و بتواند هزینه های زندگی خود و اعضای خانواده اش را تامین کند و به زبان آلمانی تسلط داشته باشد، می تواند اجازه ی اقامت بلند مدت آلمان را دریافت کند.

برای اطلاع از شرایط و مدارک لازم برای مهاجرت از طریق آوسبیلدونگ آلمان با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

برای آوسبیلدونگ کدام رشته را انتخاب کنم؟

رشته های بسیاری در لیست آوسبیلدونگ آلمان قرار دارند که متقاضیان با توجه به شرایط خود می توانند یکی از آنها را انتخاب کنند. اما برخی رشته ها به دلیل داشتن درآمد بالا و کمبود نیروی کار در آن حوزه، متقاضیان بیشتری دارند. بهترین رشته های آوسبیلدونگ عبارتند از:

* کنترل کننده ترافیک هوایی

* پرستاری

* مکانیک کشتی

* متخصص IT: در زمینه ی فناوری اطلاعات علاقه مندان می توانند رشته های متخصص توسعه برنامه، متخصص در یکپارچه سازی سیستم، شبکه های دیجیتال و تجزیه و تحلیل داده ها و فرآیندها را انتخاب کنند.

* نمایندگان املاک

* متخصصین بهداشت دندان

* کارمند بانک

* مکانیک هواپیما

* متخصص مکاترونیک

* تکنسین الکترونیک

* پلیس

* راننده کامیون

بافوگ چیست؟

بافوگ طرحی برای حمایت از دانش آموزان بی بضاعت است که برای شرکت در آن متقاضی باید شرایط زیر را داشته باشد:

* متقاضی باید شهروند یکی از شهرهای اتحادیه اروپا باشد.

* حداقل 15 ماه در آلمان زندگی کرده و اقامت قانونی داشته باش.د

* متقاضی حداقل 5 سال در آلمان زندگی کرده و سابقه ی کار در آلمان را داشته باشد.

با دریافت مشاوره و راهنمایی از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا از لیست بهترین کشورها برای مهاجرت کاری ایرانیان مطلع شو و با انتخاب بهترین کشور یک مهاجرت کاری موفق را تجربه کن.

بیشتر بخوانید…

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

باتوجه به گستردگی ارتباطات بین المللی در حوزه کاری و سرمایه گذاری بسیاری برآنند تا با حفظ سرمایه خود به رشد و ارتقای آن نیز دست یابند و این مهم امکانپذیر نیست تا افراد با متخصصان این حوزه که تحصیلات و تجربه بین المللی دارند مشاوره دریافت کنند ، تیم مهاجرتی هومان ویزا با ارائه خدمات مهاجرتی گسترده در این حوزه و سالها تجربه موفق توانسته کسب و کارهای زیادی را در عرصه بین المللی راه اندازی نماید.

یکی از خدمات ویژه این تیم، مشاوره رایگان اخذ اقامت، اخذ ویزا، سرمایه گذاری خارجی، ثبت شرکت در خارج از کشور، اروپا، امارات… می باشد.

لینکهای مفید شرکت مهاجرتی هومان ویزا

·       مشاوره خدمات مهاجرتی

·       ثبت شرکت در خارج از کشور

·       اخذ ویزا

آزمون های زبان مهاجرت

·       آزمون تافل

·       آزمون oet

·       آزمون آیلتس

·       آزمون پرومتریک

·       آزمون  DHA

·       آزمون GRE

·       آزمون PTE

·       آزمون دولینگو

·       آزمون ناتی

مهاجرت شغلی داروسازان به استرالیا

مهاجرت شغلی داروسازان به استرالیا

دلایل مهاجرت داروسازان به استرالیا

داروسازی یکی از رشته های پرطرفدار در دنیا است که در برخی کشورهای توسعه یافته موقعیت های شغلی مناسب با حقوق بالا در این زمینه وجود دارد، از این رو مقصد بسیاری از داروسازان در سراسر دنیا است.

همچنین برخی کشورها به دلیل کمبود نیروی کار ماهر در زمینه ی داروسازی، برای جبران کمبود نیروی کار در این حوزه، اقدام به جذب مهاجر می نمایند.

کشور استرالیا یکی از مقصدهای مناسب برای مهاجرت کاری داروسازان است. بازار کار استرالیا با کمبود نیروی کار ماهر در زمینه داروسازی مواجه شده است، از این رو یکی از کشورهای مهاجر پذیر در حوزه ی داروسازی است و داروسازان می توانند با مهاجرت به این کشور، پس از سه سال کار، اقامت دائم استرالیا را به دست آورند.

کمبود داروساز، درآمد بالای داروسازان و امکان اخذ اقامت دائم و تابعیت استرالیا از جمله دلایلی هستند که موجب شده است داروسازان خارجی به این کشور مهاجرت کنند و از مزایای اقامت و کار در این کشور برخوردار شوند.

اگر از شاغلان کادر درمان هستی و تصمیم داری به استرالیا مهاجرت کنی، اما از شرایط و مدارک لازم برای مهاجرت شغلی کادر درمان اطلاعی نداری، برای کسب اطلاعات کامل در این زمینه با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

مراحل مهاجرت داروسازان به استرالیا

مهمترین مراحل مهاجرت داروسازان به استرالیا عبارتند از:

1- تاییدیه ثبت نام در انجمن داروسازی استرالیا (AHPRA)

2- اخذ ویزای کاری 494 (ویزای موقت)

3- شرکت در آزمون شواری داروسازی استرالیا و کسب نمره ی قابل قبول

4- تکمیل دوره تمرین تحت نظارت کارفرما

بیشتر بدانید: آزمون OET داروسازی ویژه مهاجرت داروسازان به کشورهای انگلیسی زبان

1- تاییدیه ثبت نام در انجمن داروسازی استرالیا (AHPRA)

داروسازان برای مهاجرت کاری به استرالیا ابتدا باید در انجمن داروسازی استرالیا (AHPRA) ثبت نام کنند. پیش از تایید ثبت نام، سابقه ی کیفری بین المللی متقاضی بررسی می شود و در صورت تایید، اجازه ی ثبت نام در انجمن داروسازی استرالیا داده خواهد شد.

برای دریافت مشاوره و راهنمایی از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا بهترین کشورها برای مهاجرت کاری ایرانیان را انتخاب کن.

2- اخذ ویزای کاری 494 برای مهاجرت داروسازان به استرالیا

مهمترین شرایط اخذ ویزای کاری 494 عبارتند از:

* متقاضی برای دریافت ویزای 494 استرالیا باید موفق به یافتن شغل مناسب شود و کارفرما باید تاییدیه از سازمان صدور گواهی منطقه را داشته باشد.

* کارفرما و محل کاری که متقاضی انتخاب می کند، باید در منطقه ‌هایی به جز بریزبن، سیدنی و ملبورن باشد.

* شغل متقاضی باید تمام وقت و مرتبط با داروسازی بوده و باید در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا باشد.

* سن متقاضی کمتر از 45 سال باشد.

* ارائه مدرک آزمون زبان انگلیسی معتبر مانند آیلتس با امتیاز بالای 7

* گواهی عدم سوء پیشینه

* ارزیابی پزشکی

* متقاضی باید همزمان در انجمن داروسازی استرالیا و درخواست ویزای 494، ثبت نام کند.

متقاضی برای اخذ اقامت و دریافت ویزای 191 باید 3 سال در شغل مورد نظر به صورت تمام وقت فعالیت کرده باشد.

3- شرکت در آزمون شواری داروسازی استرالیا

در این مرحله متقاضی باید در آزمون دانش و آزمون مهارت (شایستگی) که شورای داروسازی استرالیا برگزار می کند، شرکت کند تا دانش و مهارت او بررسی شود. متقاضی باید یک دوره ی کارآموزی را نیز سپری کند.

* داروسازان خارجی که مدرک داروسازی خود را از دانشگاه هایی به جز کشورهای استرالیا، آمریکا، نیوزلند، کانادا، ایرلند و بریتانیا دریافت کرده اند، باید در آزمون ارزیابی دانش علوم دارویی شرکت کنند و موفق به کسب نمره ی قابل قبول شوند.

* داروسازان خارجی که مدرک خود را از دانشگاه های فوق دریافت کرده باشند، باید در آزمون شایستگی (مهارت) شرکت کنند.

4- تکمیل دوره ی تمرین تحت نظارت کارفرما

در این مرحله داروسازان خارجی باید یک دوره ی تمرینی زیر نظر کارفرما بگذرانند. متقاضی پس از طی کردن 75 درصد از ساعات تعیین شده، می توانند در هر یک از آزمون های دانش یا مهارت ثبت نام کنند.

در این آزمون، داروسازان خارجی به صورت شفاهی و کتبی مورد ارزیابی قرار می‌ گیرند.

دوره ی کارآموزی مهاجرت داروسازان به استرالیا

یکی از شرایط مهاجرت کاری داروسازان به استرالیا گذراندن دوره ی کارآموزی به مدت یک سال است و داروسازان خارجی باید در منطقه ای که کارفرما تعیین می کند دوره ی کارآموزی خود را بگذراند و کارآموز باید شغلی را انتخاب کند که در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا باشد.

پس از پایان دوره ی کارآموزی داروسازان خارجی و اخذ گواهی، متقاضی می تواند به عنوان یک داروساز فعالیت نماید.

شرکت در دوره ی کارآموزی داروسازی مزایایی دارد، مانند کار با انواع داروها، یادگیری توزیع دارو و روش نگهداری آن، آشنایی با محیط کار داروسازی و غیره، از این رو گذراندن این دوره برای داروسازان بسیار مفید خواهد بود.

معادل سازی مدرک داروسازی در استرالیا

چنانچه داروساز خارجی قصد مهاجرت به استرالیا را داشته باشد و بخواهد به عنوان یک داروساز در مشاغل مرتبط با این رشته وارد بازار کار استرالیا شود، باید ابتدا مدرک داروسازی خود را معادل سازی کند و اعتبار آن به تایید سازمان های مربوطه برسد.

انجمن دولتی داروسازان استرالیا یکی از سازمان هایی است که معادل سازی مدرک داروسازی را زیر نظر سازمان بهداشت استرالیا انجام می دهد، همچنین اداره VETASSESS نیز یکی از مراکز معادل سازی مدارک فارغ التحصیلان بین المللی است و مدرک تحصیلی متقاضیان را در چهار دسته A، B، C، D تقسیم بندی می کند. مرکز APEC استرالیا وظیفه ی نظارت بر فارغ التحصیلان رشته ی داروسازی را دارد.

اقامت دائم و تابعیت استرالیا برای داروسازان

داروسازانی که قصد اقامت در استرالیا با مهاجرت کاری را دارند، ابتدا با اخذ ویزای 498 اقامت دو ساله ی استرالیا را دریافت می کنند، سپس با اخذ ویزای 190 اقدام به اخذ اقامت دائم استرالیا را نماید.

داروسازان خارجی پس از چهار سال کار و پرداخت بیمه و مالیات می توانند اقدام به اخذ اقامت دائم نماید و پس از آن درخواست پاسپورت و تابعیت این کشور را نماید.

بدون با مهاجرت شغلی به استرالیا داری قدم بزرگی برای آیندت بر می داری پس بهتره قبل از هر اقدامی با مشاوران با تجربه در این زمینه مشورتی کنی، از این رو شرکت مهاجرتی هومان ویزا بهترین کارشناسان را به شما معرفی می کند.

مدارک داروسازان برای مهاجرت به استرالیا

مهمترین مدارک برای مهاجرت داروسازان به استرالیا عبارتند از:

* گذرنامه معتبر

* مدارک شناسایی مانند شناسنامه و کارت ملی

* عکس پاسپورت

* مدرک زبان انگلیسی معتبر مانند آیلتس با حداقل نمره ی ٧

* مدارک ترجمه شده ی پیش دانشگاهی

* مدارک کارشناسی داروسازی و بالاتر (در صورت وجود) با ترجمه ی انگلیسی

* سوابق کاری

* مدارک سلامت پزشکی

* گواهی ازدواج در صورت تاهل

دلایل مهاجرت شغلی پزشکان از ایران

اخذ ویزای همراه

یکی از مزایای مهاجرت کاری داروسازان به استرالیا امکان اخذ ویزای همراه برای خانواده ی متقاضی می باشد. در صورتی که متقاضی متاهل بوده و دارای همسر و فرزند باشد، برای همسر و فرزندان زیر 18 سال وی نیز ویزای همراه صادر می شود و امکان کار و تحصیل رایگان در مدارس دولتی استرالیا برای آنها وجود دارد.

با دریافت مشاوره و راهنمایی از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا یک مهاجرت شغلی موفق را به کشور مورد علاقت تجربه کن.

آزمون های معادل سازی برای مهاجرت کادر درمان

شاغلان کادر درمان از جلمه پزشکان، داروسازان، پرستاران و… برای مهاجرت شغلی به کشورهای مختلف ابتدا باید مدرک تحصیلی خود را معادل سازی کرده تا صلاحیت علمی آن به تایید سازمان بهداشت و درمان کشور مقصد برسد؛ از این رو باید در آزمون هایی جهت تایید صلاحیت علمی مدرک خود شرکت کنند که برخی از آنها عبارتند از:

آزمون پرومتریک برای مهاجرت کادر درمان به کشورهای عربی مانند قطر، عمان و…

آزمون USMLE برای معادل سازی مدرک پزشکان و دندانپزشکان در آمریکا

آزمون CRNE برای مهاجرت پرستاران به کانادا

آزمون MCCQE برای معادل سازی مدرک پزشکان و دندانپزشکان در کانادا

آزمون STS برای مهاجرت پرستاران به ترکیه

آزمون DHA امارات برای مهاجرت کادر درمان به امارات متحده عربی

آزمون ارزیابی CGFNS برای معادل سازی مدرک پرستاران در آمریکا

آزمون AKV برای مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به هلند.

اگر در مورد منابع آزمون DHA نمی دونی کلیک کن.

بیشتر بخوانید …

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

باتوجه به گستردگی ارتباطات بین المللی در حوزه کاری و سرمایه گذاری بسیاری برآنند تا با حفظ سرمایه خود به رشد و ارتقای آن نیز دست یابند و این مهم امکانپذیر نیست تا افراد با متخصصان این حوزه که تحصیلات و تجربه بین المللی دارند مشاوره دریافت کنند ، تیم مهاجرتی هومان ویزا با ارائه خدمات مهاجرتی گسترده در این حوزه و سالها تجربه موفق توانسته کسب و کارهای زیادی را در عرصه بین المللی راه اندازی نماید.

یکی از خدمات ویژه این تیم، مشاوره رایگان اخذ اقامت، اخذ ویزا، سرمایه گذاری خارجی، ثبت شرکت در خارج از کشور، اروپا، امارات… می باشد.

لینکهای مفید شرکت مهاجرتی هومان ویزا

·       مشاوره خدمات مهاجرتی

·       ثبت شرکت در خارج از کشور

·       اخذ ویزا

آزمون های زبان مهاجرت

·       آزمون تافل

·       آزمون oet

·       آزمون آیلتس

·       آزمون پرومتریک

·       آزمون  DHA

·       آزمون GRE

·       آزمون PTE

·       آزمون دولینگو

·       آزمون ناتی

ویزای دورکاری یا ویزای دیجیتال نومد چیست ؟

ویزای دورکاری یا ویزای دیجیتال نومَد چیست؟

دیجیتال نومد به چه کسی گفته می شود؟

ویزای دورکاری یا ویزای دیجیتال نومد (ویزای کوچ گردی) یکی از انواع ویزا برای مهاجران است، که در برخی کشورها برای مهاجران صادر می شود. به افرادی که در کشورهای خارجی از طریق دورکاری فعالیت می کنند، کوچ گرد دیجیتال یا دیجیتال نومد گفته می شود.

مهاجران می توانند با اخذ ویزای دورکاری برای شرکت های متقاضی از دور و بدون نیاز به حضور در محل کار، به اشتغال بپردازند. هدف از صدور ویزای دیجیتال، جذب نیروی کار «بسیار ماهر» است. متقاضیان با داشتن ویزای دیجیتال نومد می توانند در کشور مقصد اقامت داشته باشند و کار کنند به شرط اینکه در بازار کار محلی وارد نشوند و مستقل از کارفرمایان محلی کار کنند.

ر واقع برای افرادی که از فناوری برای کار از راه دور و بدون حضور در محل استفاده می کنند، ویزای دیجیتال نومد صادر می شود. ویزای دیجیتال نومد به افرادی که در کشورهای خارجی اقامت دارند، اجازه ی کار از راه دور را می دهد. همچنین متقاضیان با داشتن ویزای دیجیتال نومد اجازه ی کار برای کارفرمایان و شرکت های محلی را نخواهند داشت.

زمان و مکان کسب و کار دیجیتال نومدها محدودیتی ندارد و آنها می توانند در هر مکان و زمانی به صورت آنلاین به کار خود بپردازند و از طریق دورکاری کسب درآمد کنند.

برای کسب اطلاعات کامل در خصوص مهاجرت شغلی و اخذ انواع ویزای کاری کشورهای مختلف با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر تا کاملترین راهنمایی را در این زمینه دریافت کنی.

با اخذ ویزای شینگن به چه کشورهایی می توان سفر کرد؟

بهترین کشورها برای اخذ ویزای دورکاری (دیجیتال نومد) کدامند؟

افرادی که از طریق دورکاری کسب درآمد می کنند و شغل آنها به مکان خاصی وابسته نیست، می توانند به عنوان دیجیتال نومد به کشور مورد علاقه خود مهاجرت کنند. برخی از بهترین کشورها که برای متقاضیان ویزای دورکاری یا ویزای دیجیتال نومد را صادر می کنند، عبارتند از:

1- تایلند

2- آلمان

3- کاستاریکا

4- جمهوری چک

5- نروژ

6- پرتغال

7- مکزیک

8- استونی

9- گرجستان

10- دانمارک

11- استرالیا

12- کانادا

13- سوئیس

14- هلند

15- سنگاپور و….

کشور تایلند براساس معیارهای تعیین شده توسط Club Med به عنوان برترین کشور دنیا برای دیجیتال نومد شناخته می شود.

اگر تصمیم داری با اخذ ویزای دورکاری در یکی از کشورهای خارجی فعالیت شغلی داشته باشی، اما در انتخاب بهترین کشورها برای دورکاری و اخذ ویزا مشکل داری، می تونی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیری و هر سوالی در این زمینه داری بپرسی تا بتونی بهترین کشور رو برای دورکاری انتخاب کنی و یک مهاجرت شغلی موفق رو تجربه کنی.

مهاجرت کاری با اخذ ویزای کار جاب آفر

آیا برای دورکاری در کشور خارجی نیاز به اخذ ویزا است؟

اگر متقاضی بیش از مدت زمان اعتبار ویزای توریستی در کشور مقصد اقامت داشته باشد، در صورت واجد شرایط بودن، باید اقدام به اخذ ویزای دیجیتال نومد یا ویزای دورکاری نماید. شرایط اخذ ویزای دیجیتال نومد با توجه به قوانین کشور مقصد متفاوت است، اما با اخذ این ویزا در تمام کشورها یک وجه اشتراک وجود دارد، اینکه دارندگان این ویزا اجازه ی کار برای کارفرمایان محلی را نخواهند داشت.

آیا دیجیتال نومدها برای دور کاری مالیات پرداخت می کنند؟

یکی از سوالات مهم در زمینه ی دورکاری در خصوص پرداخت مالیات توسط دیجیتال نومدها است. آیا دیجیتال نومدها که اجازه ی دورکاری دارند، باید مالیات پرداخت کنند؟

پرداخت مالیات توسط دیجیتال نومدها به قوانین مالیاتی کشور مقصد بستگی دارد و هر کشور قوانین خود را در این خصوص اعمال می کند. مثلا در صورتی که در کشور کانادا دیجیتال نومد هستید، اگر در هر سال مالیاتی، 183 روز در این کشور حضور نداشته باشید و فاقد دارایی های قابل توجه باشید، مشمول پرداخت مالیات نخواهید بود، اما در این صورت برای متقاضی ویزای دورکاری یا دیجیتال نومد کانادا صادر نمی شود.

برای اطلاع از نحوه مهاجرت از طریق اخذ ویزای خوداشتغالی کانادا کلیک کن.

با دریافت مشاوره و راهنمایی از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا یک مهاجرت شغلی موفق را تجربه کن.

مزایای دیجیتال نومَد چیست؟

مزایای اخذ ویزای دیجیتال نومد و دورکاری عبارتند از:

1- با دورکاری می توانید در جایی که آزادی بیشتری دارید، در هر زمان و مکانی کار کنید.

2- دیجیتال نومدها می توانند در حالی که به مکان های مختلف دنیا سفر می کنند به کار خود بپردازند و آشنایی با فرهنگ های کشورهای مختلف را تجربه کنند.

3- به دلیل دسترسی گسترده به وای فای انجام کار آنلاین در همه جای دنیا فراهم شده است.

4- ارتباط با مسافران دورکار، دیجیتال نومد را با فضای کار جمعی، راه های کنترل هزینه زندگی و غیره آشنا می کند.

5- دیجیتال نومدها با دورکاری، از فضای کاری خسته کننده، از پشت میز نشستن های طولانی و استرس های محیط کار رها می شوند.

با توجه به آنچه در مورد مزایای دورکاری در کشورهای خارجی گفته شد، اگر تصمیم داری با دورکاری به کشور مورد علاقت مهاجرت کنی، اما نمی دونی باید از کجا شروع کنی و شرایط و مدارک لازم چیه، باید با مشاوران با تجربه در این زمینه مشورت کنی، از این رو ما کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا را به شما معرفی می کنیم.

شرایط اخذ انواع ویزای کویت برای ایرانیان

معایب کار به شیوه ی دیجیتال نومد چیست؟

درست است کسب درآمد از طریق دورکاری مزایایی دارد، اما اشتغال به کار از راه دور برای دیجیتال نومدها معایب و مشکلاتی نیز به همراه دارد، که عبارتند از:

1- هزینه های سفر: دیجیتال نومدها به دلیل جا به جایی مداوم باید هزینه های سنگینی برای سفر و جا به جایی بپردازند و فرصت پس انداز نخواهند داشت، از این رو پرداخت هزینه های سفر یکی از معایب دورکاری به شیوه ی دیجیتال نومد است.

2- دلتنگی برای خانواده و دوستان: دیجیتال نومدها به دلیل سفرهای پی در پی از خانواده ی خود دور می شوند و از این رو ممکن است برای دوستان و بستگان خود احساس دلتنگی کنند.

3- کم شدن انگیزه ی کاری: کار کردن با همکاران به صورت حضوری در فضاهای اشتراکی به افزایش تمرکز، رقابت و انگیزه ی کاری نیروی کار کمک بسزایی می کند. از این رو ممکن است گاهی افراد دورکار انگیزه ی خود را برای کار از دست بدهند.

4- کار کردن در چند منطقه ی زمانی: یکی از مشکلات دورکاری اختلاف ساعت محل اقامت دیجیتال نومد با محل اقامت کارفرما می باشد. بنابراین برنامه ریزی برای انجام کار برای دیجیتال نومدها دشوار خواهد شد.

مزایای اخذ ویزای عمان برای ایرانیان

چگونه به یک دیجیتال نومد تبدیل شویم؟

دیجیتال نومدها به صورت مستقل از مکان کار می کنند و افرادی که قصد دارند یک دیجیتال نومد باشند، باید بتوانند کسب و کاری را مستقل از مکان راه اندازی کنند. دیجیتال نومدها به شیوه های زیر کار می کنند:

* کارمند دورکار: کارمند دورکار باید به یک شرکت متعهد باشد.

* فریلنسر: فریلنسرها می توانند بدون تعهد به شرکت ها دورکاری نمایند.

* کارآفرینان دورکار

درآمد دیجیتال نومدها چقدر است؟

درآمد دیجیتال نومدها بستگی به نوع کسب و کار آنها دارد، اگر به عنوان یک کارمند دورکار مشغول به کار باشند، حقوق آنها به اندازه ی یک کارمند معمولی است. در صورتی که دیجیتال نومد به عنوان یک فریلنسر کار کند، به دلیل سطح بالای دامنه ی کاری، فریلنسرها با توجه به مهارت های خود می توانند درآمد بیشتری کسب کنند، اما ممکن است گاهی اوقات نیز به دلایلی موفق به کسب درآمد نباشد.

کارآفرینان به دلیل استفاده از دارایی ها و سرمایه های خود، ظرفیت بیشتری برای کسب درآمد از طریق دورکاری خواهند داشت، از این رو درآمد آنها از فریلنسرها و کارمندان دور کار بیشتر است.

بیشتر بخوانید…

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

باتوجه به گستردگی ارتباطات بین المللی در حوزه کاری و سرمایه گذاری بسیاری برآنند تا با حفظ سرمایه خود به رشد و ارتقای آن نیز دست یابند و این مهم امکانپذیر نیست تا افراد با متخصصان این حوزه که تحصیلات و تجربه بین المللی دارند مشاوره دریافت کنند ، تیم مهاجرتی هومان ویزا با ارائه خدمات مهاجرتی گسترده در این حوزه و سالها تجربه موفق توانسته کسب و کارهای زیادی را در عرصه بین المللی راه اندازی نماید.

یکی از خدمات ویژه این تیم، مشاوره رایگان اخذ اقامت، اخذ ویزا، سرمایه گذاری خارجی، ثبت شرکت در خارج از کشور، اروپا، امارات… می باشد.

لینکهای مفید شرکت مهاجرتی هومان ویزا

·       مشاوره خدمات مهاجرتی

·       ثبت شرکت در خارج از کشور

·       اخذ ویزا

آزمون های زبان مهاجرت

·       آزمون تافل

·       آزمون oet

·       آزمون آیلتس

·       آزمون پرومتریک

·       آزمون  DHA

·       آزمون GRE

·       آزمون PTE

·       آزمون دولینگو

·       آزمون ناتی


برنامه مهاجرتی آلبرتا (AINP)

برنامه مهاجرتی آلبرتا (AINP)

برنامه مهاجرتی استانی کانادا چیست؟

برنامه مهاجرت استانی کانادا یکی از روش های سریع مهاجرت و اخذ اقامت دائم این کشور است. برنامه های مهاجرت استانی کانادا برای متقاضیان مهاجرت به این کشور این امکان را فراهم کرده است تا بتوانند به هر یک از استان های این کشور مهاجرت کرده و در استان مورد علاقه ی خود اقامت کنند.

هر یک از استان های کانادا به جز استان کبک و نوناووت برنامه های انتخاب استانی مخصوص به خود را دارند.

براساس توافق نامه ای که استان ها ی شرکت کننده با سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) امضا می کنند، می توانند افرادی را که واجد شرایط لازم هستند را انتخاب کنند.

برای آشنایی با انواع روش های مهاجرت شغلی و سرمایه گذاری به کانادا از جمله استارت آپ کانادا، خود اشتغالی کانادا، ورک پرمیت کانادا و… با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و با دریافت مشاوره و راهنمایی های لازم مناسبترین روش را برای مهاجرت به کانادا انتخاب کن.

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه مهاجرت استانی آلبرتا

کشور کانادا دارای 10 استان یا ایالت است و استان آلبرتا یکی از استان های غربی این کشور است. آلبرتا چهارمین استان پرجمعیت کانادا می باشد و زبان رسمی شهروندان آن انگلیسی است و برخی شهروندان نیز به زبان های دیگری از جمله فرانسه و آلمانی صحبت می کنند.

آلبرتا از نظر اقتصادی یکی از قدرتمندترین استان های کانادا محسوب می شود، به همین دلیل متقاضیان بسیاری برای مهاجرت به این استان درخواست می دهند.

حدود یک سوم زمین های استان آلبرتا از نوع کشاورزی است، بنابراین شرایط مطلوبی برای فعالیت های کشاورزی دارا می باشد، از این رو یکی از روش های مهاجرت به این استان سرمایه گذاری در بخش کشاورزی است.

برنامه های مهاجرت به استان آلبرتا

برنامه مهاجرت استانی آلبرتا (AINP) شامل برنامه های زیر می باشد:

* برنامه فرصت آلبرتا (AOS)

* برنامه اکسپرس انتری آلبرتا

* برنامه کشاورزان خود اشتغال

مدارک مهاجرت به کانادا از طریق برنامه استانی آلبرتا

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت از طریق برنامه استانی آلبرتا با توجه به طرح انتخابی متفاوت خواهد بود، اما به طور کلی مدارک زیر برای کلیه طرح ها برای متقاضیان مشترک می باشد:

* پاسپورت معتبر

* ارائه مدارک تحصیلی متقاضی

* مدارک معتبر آزمون زبان انگلیسی یا فرانسه با نمره ی قابل قبول

اجازه ی کار پس از تحصیل کانادا (PGWP)

* مدارک اثبات داشتن سابقه ی کار در استان آلبرتا

* مدارک اثبات اقامت یکی از بستگان نزدیک متقاضی در استان آلبرتا

* پیشنهاد شغلی از کارفرمای کانادایی در استان آلبرتا

* مدارک اثبات استخدام در کشور کانادا

* مدارک ورود به برنامه اکسپرس اینتری

* مدارک اثبات تمکن مالی برای پرداخت هزینه های اقامت در کانادا

مهاجرت به استان آلبرتا با برنامه فرصت آلبرتا

افرادی که برای اخذ اقامت دائم کانادا از طریق برنامه فرصت آلبرتا اقدام می کنند، باید در استان آلبرتا به کار مشغول باشند و یا مدرک تحصیلی خود را از موسسات یا دانشگاه های معتبر این استان دریافت کرده باشند، همچنین دارای مجوز کار پس از تحصیل (PGWP) باشند.

با دریافت راهنمایی و مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا یک مهاجرت موفق را به کانادا تجربه کن.

مهاجرت به کانادا با اخذ ویزای کار جاب آفر

شرایط اخذ اقامت از طریق برنامه فرصت آلبرتا

شرایط اخذ اقامت از طریق برنامه فرصت آلبرتا عبارتند از:

شرایط اقامت و اجازه ی کار

متقاضی باید دارای وضعیت اقامتی قانونی باشد که نشان دهنده ی صلاحیت متقاضی برای کار کردن در کشور کانادا است، همچنین متقاضی باید دارای مجوز کار برای یک شغل واجد شرایط در این استان باشد.

مهارت زبان انگلیسی یا فرانسه

افرادی که در رده های شغلی A یا B مشغول به کار هستند، باید به زبان انگلیسی یا فرانسه در سطح CLB5 تسلط داشته باشند و متقاضی برای اشتغال در رده های شغلی بالاتر مانند مشاغل حوزه ی درمان باید دارای مهارت زبانی در سطح CLB7 باشد.

داشتن سطح تحصیلات مورد نظر

افرادی که قصد مهاجرت از طریق برنامه فرصت آلبرتا را دارند باید حداقل دارای مدرک دیپلم باشند و باید سطح تحصیلات متقاضی از سوی سازمان های مربوطه ی کانادایی مورد تایید قرار بگیرد. افرادی که دارای اجازه کار پس از تحصیل هستند باید دارای شرایط زیر باشند:

* پایان تحصیلات در یکی از دانشگاه ها یا موسسات معتبر در استان آلبرتا

* مدارک تحصیلی متقاضی باید مورد تایید اداره ی تحصیلات تکمیلی استان آلبرتا قرار گرفته باشد.

داشتن سابقه ی کار

سابقه ی کاری مورد نظر برای برنامه فرصت آلبرتا به این صورت است که متقاضی باید حداقل 12 ماه از 18 ماه اخیر را در شغل فعلی خود سابقه ی کار داشته باشد و یا حداقل 24 ماه از30 ماه اخیر را در شغل فعلی خود در کانادا یا خارج از این کشور سابقه ی کار داشته باشد. سابقه ی کار متقاضی باید به صورت تمام وقت و حداقل 30 ساعت در هفته و مشابه شغل فعلی متقاضی باشد و مورد تایید اداره ی مهاجرت و شهروندی و دارای مجوز کار باشد.

در صورتی که متقاضی دارای ویزای کار پس از تحصیل کانادا باشد و بخواهد از سابقه ی کار خود در زمان تحصیل و کارآموزی استفاده کند، باید حداقل 6 ماه از 8 ماه اخیر را به صورت تمام وقت در استان آلبرتا و شغل فعلی خود که مرتبط با تحصیلات متقاضی است، مشغول به کار باشد.

مهاجرت به استان آلبرتا با برنامه اکسپرس انتری

افرادی که در خارج از کشور کانادا اقامت دارند، می توانند برای مهاجرت به استان آلبرتا درخواست خود را به برنامه ی اکسپرس انتری آلبرتا ارائه دهند و باید دارای شرایط زیر باشند:

* متقاضی باید از استان آلبرتا نامه ی NOI دریافت کرده باشد.

* متقاضی باید دارای یک پروفایل معتبر در اکسپرس انتری باشد و قصد اقامت در این استان را داشته باشد.

* شغل متقاضی باید در لیست مشاغل مورد نیاز استان آلبرتا باشد.

* متقاضی باید حداقل دارای 300 امتیاز در سیستم امتیازبندی باشد.

همچنین افرادی که از سوی یک کارفرما در استان آلبرتا پیشنهاد کار دریافت کرده باشند و یا در این استان دارای سابقه ی کار بوده و تحصیلات تکمیلی خود را نیز در این استان گذرانده باشند، همچنین بستگان درجه یک او شهروند کانادایی باشند، شانس بیشتری برای انتخاب شدن نسبت به سایر متقاضیان خواهند داشت.

مهاجرت به استان آلبرتا با برنامه کشاورزان خود اشتغال

مهاجرت به استان آلبرتا با برنامه کشاورزان خود اشتغال برای افرادی مناسب است که دارای سابقه ی کشاورزی بوده و قصد دارند با خرید مزرعه در آلبرتا در حوزه ی کشاورزی و مرزعه داری سرمایه گذاری کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به کانادا با سرمایه گذاری خارجی از طریق اخذ ویزای خود اشتغالی کانادا برای کشاورزان با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

شرایط مهاجرت از طریق برنامه کشاورزان خود اشتغال

شرایط مهاجرت به استان آلبرتا از طریق برنامه کشاورزان خود اشتغال عبارتند از:

اثبات تجربه ی مدیریت مزرعه و داشتن سابقه ی کار در این زمینه

به این منظور متقاضی می تواند مدارک تحصیلی مرتبط با کشاورزی را در صورت وجود ارائه نماید و باید مدارک مالی از سوی سازمان حامی کانادایی که متقاضی را از نظر مالی در کار کشاورزی حمایت خواهد کرد نیز ارائه دهد.

اثبات تمکن مالی برای حداقل میزان سرمایه گذاری

متقاضی باید اثبات کند از استطاعت مالی لازم برای سرمایه گذاری در حوزه ی کشاورزی در استان آلبرتا برخوردار است.

اثبات داشتن قصد سرمایه گذاری در کار کشاورزی

 متقاضی باید اثبات کند که قصد او از مهاجرت به این استان از طریق برنامه کشاورزان خود اشتغال، سرمایه گذاری در بخش کشاورزی است و او می خواهد یک بیزینس در بخش کشاورزی در این استان راه اندازی کند.بیشتر بخوانید…

اگر تصمیم داری با سرمایه گذاری به کانادا مهاجرت کنی، اما نمی دونی باید از کجا شروع کنی و اطلاعی در مورد شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزای سرمایه گذاری کانادا نداری، با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر تا کاملترین مشاوره و راهنمایی را دریافت کنی.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

باتوجه به گستردگی ارتباطات بین المللی در حوزه کاری و سرمایه گذاری بسیاری برآنند تا با حفظ سرمایه خود به رشد و ارتقای آن نیز دست یابند و این مهم امکانپذیر نیست تا افراد با متخصصان این حوزه که تحصیلات و تجربه بین المللی دارند مشاوره دریافت کنند ، تیم مهاجرتی هومان ویزا با ارائه خدمات مهاجرتی گسترده در این حوزه و سالها تجربه موفق توانسته کسب و کارهای زیادی را در عرصه بین المللی راه اندازی نماید.

یکی از خدمات ویژه این تیم، مشاوره رایگان اخذ اقامت، اخذ ویزا، سرمایه گذاری خارجی، ثبت شرکت در خارج از کشور، اروپا، امارات… می باشد.

لینکهای مفید شرکت مهاجرتی هومان ویزا

·       مشاوره خدمات مهاجرتی

·       ثبت شرکت در خارج از کشور

·       اخذ ویزا

آزمون های زبان مهاجرت

·       آزمون تافل

·       آزمون oet

·       آزمون آیلتس

·       آزمون پرومتریک

·       آزمون  DHA

·       آزمون GRE

·       آزمون PTE

·       آزمون دولینگو

·       آزمون ناتی


ساختار آزمون تافل (TOFFL)

ساختار آزمون تافل (TOEFL)

آزمون تافل (TOEFL) چیست؟

آزمون تافل (TOEFL) یکی از آزمون ‌های بین ‌المللی زبان انگلیسی است که توسط موسسه ETS در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران برگزار می‌ شود.

شرکت در آزمون تافل و اخذ مدرک آن با نمره بالا یکی از مهمترین مدارک برای اپلای تحصیلی در مقاطع مختلف در دانشگاه های معتبر کشورهای انگلیسی زبان است.

در حال حاضر آزمون تافل در بیش از 11هزار موسسه و دانشگاه در بیش از 150 کشور جهان برگزار می شود و مدرک آزمون تافل مورد پذیرش بسیاری از دانشگاه‌ ها، مراکز آموزشی و علمی، سازمان ها و اداره مهاجرت کشورهای مختلف می ‌باشد و افراد می ‌توانند از مدرک تافل علاوه بر اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه ‌های معتبر برای مهاجرت شغلی به کشورهای انگلیسی زبان، دریافت پیشنهاد کاری و اخذ ویزای کاری نیز استفاده کنند.

همان طور که گفته شد مدرک آزمون تافل یکی از مدارک مهم برای اپلای تحصیلی است، پس اگر تصمیم داری برای اپلای تحصیلی و اخذ پذیرش از دانشگاه مورد علاقت در آزمون تافل شرکت کنی، بهتره با مشاوران با تجربه در این زمینه مشورت کنی، از این رو ما کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا را به شما معرفی می کنیم.

مزایای آزمون ناتی (NAATI) برای مهاجرت به استرالیا

انواع آزمون تافل

انواع آزمون تافل عبارتند از:

آزمون تافل اینترنتی یا تافل IBT: آزمون تافل IBT به صورت آنلاین و در محل های برگزاری که از سوی ETS تعیین شده، برگزار می ‌شود.

آزمون تافل کاغذی یا کتبی یا تافل PBT: آزمون تافل PBT در محل های برگزاری آزمون به صورت کتبی و کاغذی انجام می ‌شود.

آزمون تافل IBT هوم ادیشن (Home Edition): نسخه دیگری از تافل آنلاین (IBT) است، اما این آزمون در خانه و تحت نظارت یک ناظر تعیین شده برگزار می ‌شود. این آزمون از سال 2020 به دلیل شیوع بیماری کرونا و عدم برگزاری آزمون حضوری برگزار می شود.

اگر در مورد منابع آزمون تافل نمی دونی و همچنین برای اطلاع از قوانین شرکت در آزمون تافل IBT هوم ادیشن با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

ساختار آزمون تافل IBT و تافل Home Edition

آزمون تافل IBT و تافل IBT هوم ادیشن، ساختار یکسانی دارند و مانند بسیاری از آزمون های زبان انگلیسی مانند آزمون CPE، آزمون FCE، آزمون BEC و غیره چهار مهارت اصلی و کلیدی زبان انگلیسی یعنی خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن را در چهار بخش درک مطلب (Reading)، نوشتاری (Writing)، گفتاری (Speaking)، شنیداری (Listening)، مورد ارزیابی قرار می دهند.

نکته: از آنجایی که آزمون تافل آی بی تی هوم ادیشن ساختاری مشابه با تافل IBT دارد، از این رو مانند تافل IBT از اعتبار بالایی برخوردار است.

برای اینکه بتونی یک مهاجرت تحصیلی موفق رو تجربه کنی، باید بدونی در کدوم آزمون زبان بین المللی شرکت کنی، از این رو برای کسب اطلاعات کامل در این زمینه با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و هر سوالی داری بپرس.

بخش درک مطلب آزمون تافل IBT

در بخش درک مطلب، آزمون تافل آی بی تی دایره لغات و توانایی داوطلبان در درک متون آکادمیک انگلیسی مورد ارزیابی قرار می گیرد. در این بخش ۳ یا ۴ متن در اختیار داوطلبان قرار می گیرد که هر کدام شامل ۹ یا ۱۰ سوال است و داوطلبان برای پاسخگویی به سوالات این بخش ۵۴ تا ۷۲ دقیقه فرصت دارند.

بخش نوشتاری آزمون تافل IBT

در بخش نوشتاری آزمون تافل IBT توانایی داوطلبان در نوشتن متن ها به زبان انگلیسی ارزیابی می شود. این بخش از دو تسک رایتینگ تشکیل شده است و داوطلبان برای پاسخ دادن به این بخش 50 دقیقه زمان دارند.

داوطلبان برای نوشتن تسک اول، ابتدا یک متن را می خوانند و سپس به یک فایل صوتی گوش می دهند و بر اساس آنچه خوانده و شنیده به سوال اول پاسخ می ‌دهند.

در پاسخگویی به سوال دوم این بخش، داوطلبان باید نظر خود را در مورد موضوع مطرح شده به زبان انگلیسی بنویسند و بهترین پاسخ معمولا بیش از 300 کلمه دارد.

آیا آزمون آیلتس لایف اسکیلز در ایران برگزار می شود؟

بخش گفتاری آزمون تافل IBT

در بخش گفتاری آزمون تافل IBT توانایی داوطلبان در صحبت کردن به زبان انگلیسی ارزیابی می شود و مدت زمان انجام این بخش 20 دقیقه است. در بخش گفتاری آزمون تافل، ۴ سوال در مورد موضوعات مختلف از داوطلبان پرسیده‌ می ‌شود.

سوال اول: سوال اول در مورد یک موضوع روزمره‌ است و پاسخ داوطلب براساس توانایی‌ او در واضح و پیوسته صحبت کردن به زبان انگلیسی ارزیابی می ‌شود.

سوال دوم و سوم: برای دو سوال بعدی متن کوتاهی در اختیار داوطلبان قرار می گیرد که باید آن را بخوانند و سپس یک فایل صوتی پخش می شود و داوطلبان باید براساس آنچه خوانده و شنیده اند به سوالات پاسخ دهند.

سوال چهارم: در سوال آخر یک فایل صوتی از یک سخنرانی برای داوطلب پخش می شود و داوطلب باید نکات اصلی آنچه شنیده است را خلاصه کنند.

بخش شنیداری آزمون تافل IBT

در بخش شنیداری آزمون تافل IBT، توانایی داوطلبان در درک مکالمات به زبان انگلیسی ارزیابی می شود. این بخش، از ۲ یا ۳ قسمت تشکیل شده است. در هر قسمت، فایل های صوتی که یک مکالمه و یک یا دو سخنرانی است برای داوطبان پخش می‌ شود؛ سپس داوطلبان باید پس از شنیدن هر فایل صوتی، به چند سوال در مورد موضوعات مطرح شده پاسخ دهند. مدت زمان پاسخ دادن به سوالات این بخش ۴۱ تا ۵۷ دقیقه است.

ساختار آزمون تافل کاغذی (تافل PBT)

در صورتی که امکان برگزاری آزمون تافل به صورت اینترنتی (تافل IBT و هوم ادیشن) نباشد، آزمون تافل کتبی یا کاغذی (تافل PBT) برگزار می شود.

آزمون تافل کاغذی دارای چهار بخش است که عبارتند از:

1- درک مطلب (Reading)

2- ساختاری (Structure)

3- شنیداری ((Listening

4- نوشتاری (Writting)

بخش درک مطلب آزمون تافل PBT

بخش درک مطلب تافل کاغذی یا تافل پی بی تی، شامل پنج متن در زمینه ‌های علمی و آکادمیک است و داوطلبان برای هر متن باید به 10 سوال پاسخ دهند. داوطلبان در این بخش باید به 50 سوال در مدت 55 دقیقه پاسخ دهند.

با دریافت مشاوره و راهنمایی از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا یک مهاجرت موفق رو تجربه کن.

بخش ساختاری آزمون تافل PBT

بخش ساختاری آزمون تافل کاغذی شامل دو دسته سوال در زمینه گرامر و ساختار متن می باشد. این بخش دارای 40 سوال است و داوطلبان باید در مدت 25 دقیقه به سوالات پاسخ بدهند.

در دسته اول، سوالات ساختاری یا Structure پرسیده می شود، به این ترتیب که داوطلبان باید ساختار صحیح و ترتیب لغات را تشخیص دهند. سوالات این قسمت به صورت جای خالی مطرح می شود.

در دسته دوم داوطلبان باید به سوالات نگارش یا Written Expression، پاسخ دهند. در این قسمت جملات کاملی به داوطلبان داده می شود که زیر چهار مورد از کلمات آن خط کشیده شده و داوطلب باید کلمه یا عبارت نادرست را تشخیص دهد.

بخش شنیداری آزمون تافل PBT

بخش شنیداری آزمون تافل پی بی تی شامل 50 سوال است که داوطلبان باید در مدت 35 دقیقه به سوالات پاسخ دهند. بخش شنیداری از سه قسمت تشکیل شده است:

بخش اول: در قسمت اول فایل های صوتی پخش می شود که مکالمات کوتاه بین دو نفر است و داوطلب باید در پایان هر مکالمه به پرسشی که مطرح می ‌شود، پاسخ دهد.

بخش دوم: این بخش شامل فایل های صوتی از مکالمات گسترده‌ تر بین دو یا چند نفر است.

بخش سوم: فایل های صوتی بخش سوم شامل مکالمات و سخنرانی ‌هایی است که بیشتر در رابطه با موضوعات آکادمیک می باشد.

نکته: در چند آزمون اخیر سوالات بخش شنیداری به ۷۰ پرسش افزایش یافته است.

بخش نوشتاری آزمون تافل PBT

بخش نوشتاری آزمون تافل کاغذی نمره ای بین 0 تا 6 دارد و امتیاز آن در کل آزمون محاسبه نمی شود، اکثر دانشگاه ‌ها برای این بخش سقفی تعیین نمی‌ کنند، ولی برخی دانشگاه ها نمره 4، 4.5 و 5 را به عنوان نمره حداقل تعیین می کنند.

اعتبار آزمون تافل IBT و تافل PBT چند سال است؟

مدت اعتبار مدرک آزمون تافل در هر سه نسخه IBT و PBT و هوم ادیشن، مانند بسیاری از آزمون های زبان انگلیسی از جمله آزمون آیلتس، آزمون OET، آزمون PTE و غیره دارای اعتبار محدود است. مدت اعتبار آزمون تافل 2 سال است و پس از آن اعتبار آزمون منقضی شده و دارنده آن دیگر نمی تواند برای اپلای تحصیلی مدرک آزمون را به دانشگاه ها و مراکز علمی ارائه نماید و باید دوباره در آزمون شرکت کرده و مدرک جدیدی دریافت کند.

آیا آزمون تافل در ایران برگزار می شود؟

همان طور که در مقالات پیشین اشاره کردیم، امکان برگزاری بسیاری از آزمون های بین المللی زبان انگلیسی مانند آزمون FCE، آزمون BEC، آزمون OET، آزمون PTE، آزمون CAE و… در ایران وجود ندارد، اما خوشبختانه آزمون تافل اینترنتی یا تافل IBT در ایران برگزار می شود و داوطلبان می توانند در بسیاری از شهرهای ایران در این آزمون شرکت کنند.

برای انتخاب بهترین کشور برای شرکت در آزمون های زبان انگلیسی بین المللی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا مشورت کن.

اگر برای ثبت نام آزمون تافل IBT هوم ادیشن نیاز به راهنمایی و مشاوره داری، با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

همان طور که گفته شد آزمون تافل به دو صورت اینترنتی و کتبی برگزار می شود. نمره آزمون تافل IBT از صفر تا 120 امتیاز است و از مجموع هر چهار بخش آزمون که هر بخش دارای 30 امتیاز است محاسبه می شود و نمره آزمون تافل PBT شامل 310 تا 677 امتیاز است.

همچنین آزمون تافل دارای نمره رد یا قبولی نمی باشد و اغلب امتیاز بالاتر از میانگین، نمره خوب محسوب می شود و نمره قابل قبول برای اپلای تحصیلی و یا اخذ ویزا از سوی دانشگاه مقصد و مراکز علمی، اداره مهاجرت و غیره که ارائه مدرک آزمون تافل را درخواست کرده است، تعیین می شود.

اگر در مورد تفاوت آزمون تافل IBT با آزمون PBT نمی دونی کلیک کن.

اگر سوالی درباره ووچر(Voucher) و خرید اکانت برای آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی داری، حتما با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا، تماس بگیر تا مشاوره رایگان درباره این موضوع بگیری.

پرداخت هزینه آزمون های زبان از طریق کارت‌ های اعتباری بین‌ المللی مثل مستر کارت و یا ویزا کارت امکان پذیر است. از آنجایی که صدور این کارت‌ ها توسط بانک‌ های ایرانی ممکن نیست، لذا متقاضیان و پزشکان محترم می‌ توانند برای پرداخت هزینه‌ های خود از خدمات پرداخت آنلاین ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنند.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی، پزشکان و کادر درمان، قدم اول استفاده از مشاوره های رایگان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

 یکی از خدمات ویژه این تیم، مشاوره رایگان اخذ اقامت، اخذ ویزا، سرمایه گذاری خارجی، ثبت شرکت در خارج از کشور، اروپا، امارات… می باشد.

لینکهای مفید شرکت مهاجرتی هومان ویزا

·       مشاوره خدمات مهاجرتی

·       ثبت شرکت در خارج از کشور

·       اخذ ویزا

آزمون های زبان مهاجرت

·       آزمون تافل

·       آزمون oet

·       آزمون آیلتس

·       آزمون پرومتریک

·       آزمون  DHA

·       آزمون GRE

·       آزمون PTE

·       آزمون دولینگو

·       آزمون ناتی